وجه تمایز آیفون‌ها

وجه تمایز آیفون‌ها

آیفون تصویری با توجه به موارد ذکر شده در زیر با هم متفاوت هستند و از لحاظ قیمت و کارایی هم با یکدیگر اختلاف دارند. برای انتخاب دقیق و بهتر آیفون‌های تصویری بهتر است نکاتی را در مورد اجزاء مهم این وسیله بدانیم و سعی ما در این مقاله آشنا کردن شما عزیزان با اجزای مهم آیفون تصویری جهت خرید بهتر و مناسب‌‌تر می‌باشد.

مانیتور

مانیتور آیفون‌ها جزء مهم‌ترین اجزا جهت متمایز سازی از یکدیگر می‌باشند. صفحه نمایش بعضی از آیفون‌ها به صورت تاچ یا لمسی بوده و برخی دیگر دارای شاسی و دکمه هستند. البته آیفون‌هایی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند بیشتر دارای مانیتور تاچ هستند. این مانیتورها نسبت به مانیتورهای دکمه‌ای پرطرفدارتر هستند زیرا ظاهر آن‌ها شیک و مدرن بوده و تمیز نمودن آن‌ها نیز آسان تر است. سایز صفحه نمایش‌ها از ۲/۵ اینچ تا ۱۰ اینچ می‌باشد که هر کدام دارای کیفیت تصویر متفاوت بوده و از نظر رزولوشن، استفاده از LCD یا LED و نور پس زمینه با هم فرق دارند. برندها و شرکت‌های تولید کننده این محصول سایزهای متفاوت را با توجه به نیاز مشتری به بازار عرضه می کنند.

 

حافظه داخلی

دربازکن‌های تصویری قابلیت ضبط و ذخیره فیلم و عکس را دارند. بعضی از آن‌ها توسط یک حافظه داخلی، تصاویر را ذخیره می‌کنند و برخی دیگر به کارت حافظه مجهز هستند که می‌توانند فیلم و عکس را ضبط و نگهداری کنند. با استفاده از کارت حافظه امکان ذخیره فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای نیز وجود دارد.

 

ارتباط بین واحدها

دربازکن‌هایی که در آپارتمان‌های چند طبقه نصب می‌شوند، می‌توانند بین واحدها ارتباط برقرار کنند. بدین صورت که افراد با برداشتن گوشی و وارد نمودن شماره واحد مورد نظر می‌توانند با آن واحد مکالمه داشته باشد. با استفاده از این قابلیت افراد بدون زحمت و بالا و پایین رفتن از پله‌ها با اتاق نگهبانی و یا سایر واحدها تماس صوتی برقرار کرده و کار خود را انجام می‌دهند.

 

منو دو زبانه

آیفون‌های تصویری که دارای منو دو زبانه یا چند زبانه هستند قیمت گران‌تری دارند زیرا این یک امتیاز منحصر به فرد برای آیفون محسوب می‌شود و آن را از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند. این نوع آیفون این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که زبان مورد نظر خود را از منو انتخاب نمایند.

 

آهن ربا

برخی از برندها و کمپانی‌‌های تولیدکننده آیفون، آهنربا در گوشی و بدنه آیفون تعبیه می‌کنند. وظیفه این آهنربا نگه داشتن گوشی روی بدنه و جلوگیری از سقوط آن تا زمانی که در جای خود قرار نگرفته، است.

 

دایورت زنگ به گوشی یا تلفن ثابت

زمانی که از منزل خارج می‌شوید، می‌توانید زنگ آیفون را به تلفن خود منتقل کنید تا به محض به صدا در آمدن آن از حضور فرد پشت درب مطلع شده و درب را در صورت تمایل باز کنید.

 

انتقال زنگ به واحدهای دیگر ساختمان

ترانسفر یا انتقال تماس به واحدهای دلخواه این امکان را به شما می‌دهد که وقتی خانه نیستید درب بر روی فردی که مراجعه می‌کند توسط واحد دیگر باز شود. در واقع وقتی فردی زنگ واحد شما را می‌زند، زنگ واحد انتخابی به صدا در می‌آید. این تکنولوژی در ساختمان‌های چند واحدی بسیار کاربردی است.

 

کنترل باز و بسته نمودن درب پارکینگ

جک‌های درب پارکینگ را می‌توان با بعضی از مدل‌های آیفون تصویری باز و بسته کرد. تنها با فشردن یک دکمه و بدون نیاز به ریموت، درب پارکینگ باز و بسته خواهد شد.

 

امکان تغییر صدای زنگ

آیفون‌ها یا دارای یک آهنگ پیش فرض و یا دارای چند آهنگ هستند. مدل‌هایی که در حافظه آن‌ها چند آهنگ وجود دارد این امکان را به کاربر می‌دهند که طبق سلیقه آهنگ انتخابی خود را انتخاب نماید.

 

گوشی

برندهای آیفون تصویری محصولات خود را با گوشی و بدون آن به بازار عرضه می‌کنند. آیفون‌های بدون گوشی ظاهری شبیه تبلت دارند و از نظر زیبایی بی‌نظیرند. کیفیت برندهای مختلف متفاوت است و هر کدام مدل خاصی را برای تولید آیفون در نظر می‌گیرند.

 

سیستم دوپنلی

دربازکن‌هایی که مجهز به سیستم دوپنلی هستند، باز نمودن دو درب از ساختمان را به عهده دارند. در واقع باز کردن دو درب با استفاده از یک آیفون صورت می‌گیرد. سیستم دوپنلی یک مزیت ویژه برای دربازکن به شمار می‌آید و بر قیمت آن اثرگذار است.

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *