همه چیز درباره آیفون تصویری آنالوگ

همه چیز درباره آیفون تصویری آنالوگ

آیفون‌های تصویری از لحاظ عمل کرد به دو دسته ی کلی دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می‌شوند که در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل آیفون‌‌های تصویری آنالوگ بپردازیم.

آیفون تصویری آنالوگ

این آیفون‌ها برای استفاده در ساختمان‌هایی طراحی شده‌اند که تعداد واحد‌های آن‌ها محدود است. در آیفون‌های تصویری آنالوگ بر خلاف آیفون‌های دیجیتال، امکان برنامه دادن به دستگاه وجود ندارد. پنل آیفون‌های آنالوگ فقط از چند شاسی تشکیل شده و فرد پشت درب تنها کافیست تا شماره‌ی واحد مورد نظر بر روی پنل را فشار دهد.

 

اجزاء مختلف آیفون‌های تصویری آنالوگ

پنل یا صفحه کلید

پنل آیفون‌های تصویری آنالوگ در ورودی ساختمان و در ارتفاع 1/5 متری از سطح زمین نصب می‌گردد. در واقع این پنل‌ها در مدل‌های گوناگون و با رعایت استاندارد‌های لازم تولید می‌شوند.

 

مانیتوریا صفحه ی نمایش

مانیتوریا صفحه‌ی نمایش آیفون‌های تصویری آنالوگ از چندین بخش تشکیل شده است که این بخش ها عبارتند از :

دکمه‌ی مکالمه‌ی داخلی، دکمه‌ی نمایش تصویر، دکمه‌ی درب باز کن، گوشی، دیودLED، دکمه‌ی خاموش و روشن کردن صفحه و بلند‌گو

 درب باز کن

در آیفون‌های تصویری آنالوگ درب به دو روش باز می‌شود. در روش اول از فنر و انرژی ذخیره شده در آن برای آزاد کردن زبانه‌ی قفل استفاده می‌شود و اما در روش دوم زبانه‌ی قفل توسط یک مگنت بیرون آمده و درب باز می‌شود.

 

منبع تغذیه

وظیفه‌ی منبع تغذیه، برق رسانی به کل قسمت‌های آیفون می‌باشد.

 

نکات مهم در نصب آیفون‌های تصویری آنالوگ

1 . پنل آیفون باید در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و نور خورشید مقاوم باشد. برای حفاظت از پنل آیفون می‌توان از قاب‌های مخصوص استفاده کرد.

2 . پنل آیفون می‌بایست در قسمت ورودی ساختمان و جنب درب نصب شود. ارتفاع مناسب برای نصب آیفون 1/5 متر از سطح زمین می‌باشد.

  1. کابل مناسب جهت سیم کشی باید از نوع فویل دار باشد تا از ایجاد نویز جلوگیری نماید.
  2. قوطی آیفون باید قبل از انجام نمای ساختمان در محل مورد نظر نصب گردد.

به دلیل سادگی ساختار این نوع آیفون تصویری ، تعمیرات آیفون تصویری آنالوگ نسبت به آیفون تصویری‌های دیجیتال معمولا ساده‌تر، کم هزینه‌‌تر و سریع‌تر می‌باشد.

 

علت سوت کشیدن گوشی آیفون صوتی

یکی از رایج‌ترین مشکلات در آیفون‌های تصویری و آیفون صوتی‌، سوت کشیدن گوشی آیفون می‌باشد‌. طبق آمار نیز یکی از شایع‌ترین دلیل‌های برای تعمیرات آیفون تصویری و صوتی سوت کشیدن آزار دهنده گوشی آن می‌باشد‌.

ممکن است علت سوت کشیدن گوشی مربوط به جابجایی کاور پلاستیکی روی میکروفون باشد‌. برای حل این مشکل باید کارو را خارج کنید‌، پاک کنید و مجدد در جای خود نصب کنید‌.

از دیگر دلایل می‌توان به وجود فضای اضافی پشت دهنی اشاره کرد‌. برای حل این مشکل می‌توان یک پنبه و یا دستمال کاغذی را در فضای خالی گذاشت تا سوت کشیدن گوشی آیفون حل شود‌.

یکی دیگر از راه‌‌حل‌های حل مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری این است که صدای ولوم بلندگوی پنل جلوی درب را کاهش دهیم و سپس کلید فشاری زیر گوشی را با اسپری مخصوص شستشو کنیم‌.

احتمالات دیگری را نیز می‌توان برای علت سوت کشیدن آیفون تصویری و آیفون صوتی نام برد‌، مانند‌:

پنل آیفون تصویری به صورت صحیح آب بندی نشده است‌.

صدای بلندگو میکروفون حداکثر می‌باشد‌.

از ترانس دارای ولتاژ غیر استاندارد در نصب آیفون تصویری و آیفون صوتی استفاده شده است‌.

وجود یکی از سیم‌ها در نزدیکی میکروفون آیفون تصویری و آیفون صوتی

 

 

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *