گریس و روغن کاری جک درب پارکینگ

گریس و روغن کاری جک درب پارکینگ

در دنیای پیشرفته امروز، باز کردن درب پارکینگ خانه برای ورود ماشین یک کار وقت گیر و کسل‌کننده در طول روز است. استفاده از تکنولوژی در ساخت درب‌های پارکینگ توانسته کمک شایانی به بشر داشته باشد. انواع مختلفی از درب‌های پارکینگ طراحی و تولید شده و در دسترس قرار گرفته است که تمامی آن‌ها هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و سرویس دهی دارند. نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ موجب می‌شود تا با سرویس نمودن آن توسط متخصصین متبحر، طول عمر استفاده را افزایش دهید.

 

لزوم به تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که کلیه لوازم برقی نیاز به تعمیر، سرویس و نگه داری دارند، جک درب پارکینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای بررسی و تعمیر، مشخص نمودن عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از ضرر‌های مالی و مشکلات امنیتی بهتر است از یک شخص ماهر و متخصص در این زمینه  استفاده کنید. این کار ضمن داشتن عملکرد صحیح دستگاه موجب افزایش طول عمر آن نیز می‌شود.

یکی از رایج ‌ترین راه‌های سرویس کردن، تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ است. به دلیل استفاده از جک درب پارکینگ در طول روز برای چندین مرتبه و ایجاد سایش و اصطکاک، نیاز به روغن کاری و به اصطلاح روان کاری قسمت‌های مختلف جک‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود.

انتخاب روغن و گریس مرغوب و با کیفیت بالا علاوه بر استفاده از یک فرد ماهر و متخصص در کنار اجرای کار به صورت اصولی و صحیح از مراحل تعمیر و روغن کاری جک‌ “automatic gate oil“ها به حساب می‌آیند.

 

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که گفته شد، قطعات داخلی جک درب پارکینگ طی گذشت زمان و در طول استفاده مداوم دچار ساییدگی می‌شوند و از طرفی طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهند که در این حالت نیاز اساسی به تعمیرات دارند. در این قسمت برای فعالان و کارآموزان بخش سرویس دهی و تعمیرات نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ را به صورت مرحله‌ای آموزش داده‌ایم.

  1. پاک نمودن تمامی روغن‌های مانده بر سطح جک و تمیز نمودن آن
  2. توجه به این نکته مهم که روغن کاری بیشتر برای قسمت‌هایی مانند ریل‌ها، غلتک‌ها و فنر‌ها لازم است نه برای همه قسمت‌های جک
  3. پخش نمودن مقدار مناسبی از روغن در تمامی سطح جک به صورت یکنواخت
  4. فعال نمودن دستگاه و توزیع روغن با حرکت دادن آن در تمامی نقاط دستگاه

 

بهترین شیوه برای مراقبت از جک درب پارکینگ و سرویس دهی به آن، چک کردن آن به صورت مرتب و در صورت نیاز گریس کاری جک درب پارکینگ است. در اثر استفاده مداوم از جک درب پارکینگ. ایجاد اصطکاک بین قسمت‌های مختلف، جک دچار خشکی شده که موجب می‌شود تا حرکت نرم و راحت بین قسمت‌ها دچار اختلال شده و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. بیشترین زمانی که جک‌ها با این مشکل مواجه می‌شوند، فصل‌های سرد سال است که هوای سرد موجب سرعت بخشیدن به خشک شدن جک‌ها می‌شود.

شنیدن صدا هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ، کند شدن حرکت درب پارکینگ در مواقع باز و بسته شدن به طوری که سنگینی بر روی درب‌ها احساس می‌شود، از جمله عوامل و نشانه‌های خشک شدن قطعات و بخش‌های داخلی جک درب پارکینگ است که نیاز به گریس کاری دارند.

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *