دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

اگر شما هم پیگیر ایجاد امنیت بیشتر در خانه یا محل کار خود باشید، ممکن است در انتخاب ما بین دوربین مدار بسته یا دزدگیر سردر گم شوید.

 

آشنایی با دزدگیرها و کاربرد آن

دزدگیر اماکن، وسیله‌ای است برای شناسایی و جلوگیری از حضور افرادی که قصد شکستن قفل و حریم شخصی دیگران را دارند. دزدگیر اماکن یک وسیله الکترونیکی بوده که در دو مدل بی سیم یا با سیم نصب و راه اندازی می شود. اگر سنسورهای دزدگیر تحریک شوند.دستور آلارم یا هشدار صادر می‌گردد. دزدگیر ها معمولا با صدای آژیر خطر را اعلام می کنند. دزدگیر‌های اماکن اغلب قابلیت نصب بر روی دوربین های مدار بسته را هم دارا می باشند.

دوربین مدار بسته  می‌تواند کاملا از صحنه و اتفاقات مقابل خود تصویر برداری نماید و صحنه را با جزییات و کیفیت های متنوع ثبت و ضبط نموده و ذخیره کند. دزدگیر در شرایط پرخطر با توجه به قابلیت‌های خود با صدای آژیر اطلاع رسانی می‌کند. واین امکان را دارد که از وقوع جرم و خطر پیشگیری نماید.

با اینکه دوربین مدار بسته می‌تواند از صحنه جرم و جنایت به خوبی تصویر برداری کرده و اطلاعات را ذخیره کند اما توانایی در جلوگیری از وقوع حادثه و خطر ندارد. هم چنین اگر دوربین مدار بسته دارای وضوح و کیفیت بالایی نباشد تصاویر و اطلاعات ثبت شده هیچ کمکی به شرایط ریسکی و پر خطر نمی کند. هرچند حتی در دوربین‌های پیشرفته و با کیفیت و دارای کیفیت تصویر بالا هم گاهی اگر چهره مجرمین قابل شناسایی هم باشند باز هم در نهایت این احتمال وجود دارد که دستگیری مجرم در مواردی هرگز  مقدور نشود.

 

دوربین‌های مدار بسته شبیه چشم ناظری عمل می‌کنند که اگر از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار نباشند. مانند چشم نابینایی که وقایع را به درستی نمی‌تواند ثبت و ذخیره کنند. عمل می‌نماید.

 

بنابراین در خرید دوربین مدار بسته باید به کیفیت دوربین توجه ویژه ای نمود چرا که اگر دوربین وضوح و کیفیت بالایی نداشته باشد مانند این است که عملا وجود خارجی  ندارد. بنابراین در خرید دوربین مدار بسته نباید حساست به خرج داد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود برای ایجاد امنیت در اماکن و حفاظت از اموال و سرمایه‌های شخصی و عمومی از هر دو گزینه دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن بهره ‌برده شود. اما اینکه کدام گزینه بر دیگری ارجعیت دارد، بحث طولانی و مجزایی است که به تحقیق حاصل می‌شود. همواره باید در نظر بگیریم که با توجه به نیاز محیط که چه سیستمی را می‌‌طلبد برای حفظ امنیت محل مورد نظر از گزینه مناسب‌تر استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *