تامین امنیت ساختمان

تامین امنیت ساختمان

ساختمان ضد سرقت

همان طور که می‌دانید در هر خانه‌ای لوازم و اشیائی وجود دارد که از ارزش بالایی برای اشخاص آن خانه برخوردار است. و متاسفانه گاها در گوشه و کنار، اخباری حاکی از سرقت منازل (حتی با وجود دوربین مداربسته) و ربوده شدن اجناسی ارزشمند از این خانه ها به گوشمان می‌رسد. امنیت، بعد از سلامتی ارزشمند‌ترین نعمت برای هر شخصی است که باید در اولویت بالایی در زندگی شخصی و کاری قرار گیرد.

 

سیستم های امنیتی مناسب جهت تامین امنیت ساختمان

احتمالا در خیابان و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات شرکت‌های مختلف در رابطه با سیستم‌های ضد سرقت برای ساختمان روبرو شده‌اید که گاها از تامین امنیت صد در صدی و ضد سرقت بودن مطلق محصولات خود صحبت می‌کنند. ابتدای امر باید به این نکته توجه کنید که تمام سیستم‌های امنیتی قابل نفوذ می‌باشند و تفاوت‌ها، در میزان سخت و آسان بودن این نفوذ‌، و همچنین مهارت سارق در دور زدن این سیستم‌ها یا از کار انداختن آن‌ها می‌باشد.

وقتی در مورد ضد سرقت بودن ساختمان صحبت به میان می‌آيد، ذهن بیشتر افراد به سمت درب‌های ضد سرقت سوق پیدا می‌کند. هرچند که درب‌های ضد سرقت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ولی هیچگاه نتوانسته‌اند در مقابل سارقان حرفه‌ای رزومه خوبی از خود به جای بگذارند و دلیل این امر این است که هرچقدر هم این نوع درب ها از مصالح و متریال مقاومی ساخته شده باشند در آخر به یک قفل نیاز دارند که باز کردن قفل‌ها برای سارقان حرفه‌ای یک عمل ساده و پیش پا افتاده می‌باشد.

 

بهترین روش برای ضد سرقت نمودن ساختمان چیست؟

ما در اینجا قصد داریم بهترین روش برای تامین امنیت یک ساختمان، که حاصل از ترکیب دو سیستم پر طرفدار می‌باشد را برای شما تشریح کنیم. سیستم دوربین مدار بسته و دزدگیر‌های اماکن با هم در یک ساختمان که نقش مکمل یکدیگر را ایفا می‌کنند و تا حدود زیادی امکان سرقت از منزل را کاهش می‌دهد.

احتمالا با دوربین‌های مداربسته آشنایی خوبی دارید و این نوع سیستم‌ها را در مکان‌های مختلفی اعم از فروشگاه‌ها، بانک ها، اماکن خصوصی و عمومی مختلف، جهت تامین امنیت ساختمان، به وفور دیده باشید.

همان طور که می دانید این دوربین های مدار بسته تصاویر گرفته شده را روی یک هارد دیسک ذخیره می‌کنند تا در صورت نیاز، با مراجعه به هارد دیسک، تصاویر ضبط شده را مشاهد و معمای احتمالی را حل می کند.

به جرات می‌توان گفت که محبوب‌ترین سیستم امنیتی، دوربین مدار بسته می‌باشد ولی این محبوبیت باعث نمی شود که این نوع سیستم، یک ساختمان را به ساختمانی ضد سرقت تبدیل کند. چرا که می‌توان با پوشاندن صورت و قطع نمودن کابل دوربین‌ها، این سیستم ها را بدون دیده شده صورت سارق از کار انداخت. پس این سیستم نیازمند داشتن یک مکمل قوی و حرفه‌ای می‌باشد.

 

دزدگیر اماکن، بهترین مکمل برای دوربین مدار بسته

بهترین مکمل برای دوربین‌های مداربسته‌، دزدگیر‌های اماکن می‌باشد. نحوه کار دزدگیر‌های اماکن بدین صورت است که با اتصال سنسور‌های مختلف مانند سنسور‌های حرکتی (که با دیدن حرکت غیر مجاز در محیط سیگنال هشدار، به دستگاه مرکزی خود ارسال می‌کند)، سنسور درب و پنجره (که با باز شدن درب و پنجره سیگنال هشدار، به دستگاه مرکزی خود ارسال می‌کند) سنسور شکستن شیشه، سنسور لیزری خطی و …، با هشدار دادن هر یک از این سنسور‌ها، دستگاه مرکزی فرمان‌های از پیش تعریف شده را اجرا می‌کند که در اکثر موارد این فرمان‌ها می‌تواند به صدا درآوردن آژیر‌ها‌، تماس با مالکین ساختمان یا روشن کردن یک وسیله برقی‌، ضبط صدای محیط و … باشد.

پس تجهیز یک ساختمان به دوربین‌های مدار بسته و دزدگیر‌های اماکن می‌تواند بهینه‌ترین روش برای ضد سرقت نمودن ساختمان یا به اصطلاح دقیق تر تامین امنیت ساختمان باشد. چرا که دوربین‌های مدار بسته به صورت فول تایم در حال ضبط تصاویر می‌باشند و در صورت پوشیده بودن صورت سارق‌، سنسور‌های امنیتی حرکت‌ها و اعمال سارق را شکار کرده و آژیر‌ها را به صدا در آورده و در لحظه با مدیران ساختمان تماس تلفنی برقرار کرده و موارد را گزارش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تقریبا همه دزدگیر‌های اماکن باتری دارند تا در صورت قطع شدن جریان برق، بدون کوچک‌ترین خللی، به کار خود ادامه دهند و برای دوربین‌های مدار بسته نیز می‌توان از یک دستگاه UPS استفاده کرد تا در صورت قطع جریان برق این دوربین‌ها نیز به کار خود ادامه دهند.

 

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *