بهترین مکان نصب چشم دزدگیر اماکن

بهترین مکان نصب چشم دزدگیر اماکن

بهترین مکان نصب چشم دزدگیر اماکن کجاست؟ چشم دزدگیر اماکن یا چشمی حرکتی یکی از تجهیزات مهم و اصلی‌ترین قسمت دزدگیر اماکن می‌باشد. چشمی دزدگیر اماکن با شناسایی گرمای بدن توسط انرژی مادون قرمز کار می‌کند. در واقع این چشمی دزدگیر‌ها، محوطه پوشش خود را به عنوان یک شبکه در نظر گرفته و در صورتی که جسمی از گرمایی که برای دستگاه تعریف نشده باشد، در بین این خط نامرئی عبور کند، به عنوان یک خطر گزارش می‌دهد و هشدار فعال می‌شود. همچنین جهت ارائه عملکرد بهتر این حسگرهای حرکتی باید در مکان مناسب و با رعایت نکات نصب شوند. اگر این چشم دزدگیرها در مکان مناسب نصب نشوند، دقت و عملکرد این حسگرها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین برای رسیدن به حداکثر امنیت در انتخاب مکان مناسب دقت نمایید.

 

بهترین مکان نصب چشم دزدگیر اماکن کجا می باشد؟

چشم دزدگیر‌ها زمانی که بیشترین فضا را پوشش دهند، بهترین عملکرد را دارند. بهترین مکان قرارگیری چشم دزدگیرها در گوشه‌های اتاق می‌باشد که بیشترین فضا را نیز پوشش می‌‌دهند. می‌توانید با نصب چشم دزدگیر برای محافظت از اماکن‌هایی مثل مکان مسکونی، مجتمع های تجاری، جواهر فروشی و … استفاده نمایید. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر می پردازیم:

 

مکان های مناسب نصب چشمی دزدگیر:

از کنج‌ها استفاده کنید

قرار دادن چشمی دزدگیر در کنج یا گوشه اتاق یکی از بهترین مکان‌ها می‌باشد چرا که پوشش بیشتری از فضا را فراهم می‌کند و می‌تواند محوطه را بدون انسداد مشاهده کند و تشخیص بهتری دارد. همچنین سارقان متوجه این سنسور حرکتی نمی‌شوند و امکان آسیب رساندن به آن را نیز نخواهند داشت.

نصب در سقف

با نصب سنسورها، زوایه دید 360 درجه به وجود می‌آید. نصب چشمی دزدگیر‌ها بر روی سقف و نزدیک درب ورودی پوشش عالی در عین پنهان ماندن از سارقین، به عنوان بهترین مکان نصب سنسور حرکتی نیز محسوب می‌شود. به این دلیل که هم زاویه دید وسیعی دارد و غیر قابل دسترس است.

مکان‌هایی که نباید چشم دزدگیر اماکن را نصب کنید:

عدم نصب روبه روی درب و پنجره

قرار گرفتن این چشمی دزدگیرها در مقابل درب‌ها باعث می‌شود با باز و بسته شدن درب آلارم یا همان آژیر به صدا درآید. و همینطور قرارگیری در مقابل پنجره‌ها که در معرض تابش مستقیم خورشید است سبب اختلال در عملکرد چشمی می‌شود.

عدم نصب در فضای گرم و مرطوب

در صورتی که محل نصب در معرض گرمای زیاد و یا رطوبت قرار بگیرد، باعث آسیب رسیدن به چشم دزدگیرها می‌شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم چشم دزدگیرهای مادون قرمز، به حرارت حساس هستند و سبب آژیر خطای کاذب خواهد شد.

عدم نصب در مکان های متحرک

چشمی دزدگیر‌ها را در اماکنی که شیء متحرک وجود دارد به هیچ عنوان نصب نکنید. به طور مثال نصب در برابر پنکه خودداری کنید. زیرا سبب اختلال در عملکرد چشمی می‌شود و باعث ایجاد هشدار کاذب می‌شود.

 

 

 

 

 

  • اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *